Home » Klanten aan het woord

Klant aan het woord

Deze klanten ontdekten het voordeel van factuurarchief

'Factuurarchief toont zich flexibel en oplossingsgericht naar onze wensen'

'Dagelijks ontvangen wij veel facturen. Nu we die digitaal ontvangen, scheelt het ons heel veel werk. Geen enveloppen, geen papieren facturen, maar gewoon digitale bestanden. We zetten ze gelijk in ons systeem om ze te verwerken. Daardoor kunnen we onze leveranciers eerder betalen. Gemak voor de verstuurder én de ontvanger, dus: een win-winsituatie.

We stellen wel eisen aan de digitale facturen. Ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen, zodat ons boekhoudsysteem ze snel kon verwerken. Dat was geen enkel probleem voor Factuurarchief. Ze toonden zich flexibel en hadden het snel voor ons opgelost.'

Richard Visch, Manager Purchase & Network bij Mondial Assistance

'Over naar een paperless office'

'Bij Bergnet slaan we elke factuur op in Factuurarchief; zelfs als we die niet digitaal versturen. Dat doen we vanwege de zevenjarige bewaarplicht van kopiefacturen voor de belastingdienst. Door de facturen die wij (nog) fysiek versturen naar ons zelf te mailen, kunnen we ook deze facturen opslaan in Factuurarchief. Hierdoor beschikken we altijd over een sluitend digitaal factuurarchief voor de belastingdienst, en besparen wij op handling, printen en dozen papier.

Op dit moment wordt al ruim drie kwart van al onze facturen digitaal verstuurd. Behalve de besparing op porto- en andere kosten, laten wij ook zien dat wij vooruitstrevend zijn. Het is natuurlijk nog geen vereiste, maar onze grotere opdrachtgevers verwachten van ons dat wij digitaal factureren. We hebben ontdekt dat heel veel van onze klanten gebruik van Factuurarchief op prijs stellen. Niet zo vreemd; het digitaal factureren leidt tot veel efficiency en besparingen bij deze bedrijven.'

Sander Vlaar, Directeur bij Bergnet

'Digitale facturatie hoort bij deze tijd'

'Digitale facturatie is wat ons betreft een aderlating als het gaat om het sneller verwerken van onze facturen. Bovendien is het zo dat sinds wij met digitale facturen werken, er geen papier meer verbruikt wordt, dat scheelt enorm. Het proces is beduidend eenvoudiger geworden, waardoor het aantal handelingen gereduceerd is. Hierdoor kunnen wij de facturen sneller behandelen, dit is met name er fijn als het druk is. Wij ontvangen/versturen bij SOS ongeveer 800 tot 900 facturen per dag. Wij zijn er bij SOS van overtuigd dat digitale facturatie bij deze tijd hoort. Je merkt toch dat steeds meer organisaties digitale facturen als norm zien.'

Petra Bosch, Financieel Controller bij SOS International

'Er wordt veel sneller geacteerd op openstaande posten'

'Digitale facturatie is snel. Het is een enorme vooruitgang en door de aantallen is het bijna een vereiste voor alle partijen als het aan ons ligt. Door de alarmcentrales worden facturen nu veel eerder goed- of afgekeurd. We krijgen in veel gevallen vaak zelfs meteen een herziene factuur. Wij zijn er heel blij mee en vinden het erg overzichtelijk. Het grote voordeel is dat er meerdere partijen van alles in kunnen zien op aanvraag. Wij hoeven hier niets voor te doen. Iedere partij krijgt op een veilige manier een gebruikersnaam en wachtwoord verstrekt.'

Elviere te Morsche, Administratief medewerker bij Coöperatief Transport Europa

'Wij maken een enorme efficiencyslag'

'Ik vind het ideaal dat ik de facturen van de bergers zonder tussenkomst van wie dan ook geautomatiseerd binnenkrijg. Bovendien hebben wij een tool laten ontwikkelen, die aansluit op de digitale facturatie dienst, waarmee de werkverdeling direct gedaan wordt. Daarmee komt een factuur gelijk bij het juiste dossier binnen, waarmee de juiste medewerker de betaling kan doen. Zo hebben wij veel meer overzicht in onze werkvoorraad. Ik kan het zo uit mijn digitaal archief halen en ik kan direct herleiden of ik iets heb binnengekregen of niet.

Ik vind het handig dat het digitale archief altijd oproepbaar is. Daarbij komen er steeds minder opdrachtgevers die nog papieren facturen sturen. Deze oplossing past heel goed bij onze organisatie. We werken namelijk zoveel mogelijk met vooruitstrevende middelen en producten.

Op korte termijn gaan wij ook digitaal factureren naar onze opdrachtgevers, waardoor er helemaal geen papier aan te pas komt, waarmee we een enorme efficiencyslag maken. Ik hoef geen papieren meer in archief op te slaan, en dat is een flinke financiële besparing. Hoe eerder ik een factuur krijg, hoe eerder ik kan betalen. Onze klanten besparen een hoop geld door onze oplossing. Door de wachtwoorden en e-mail adressen als beveiliging te gebruiken werken onze opdrachtnemers bovendien zeer veilig.'

Anita van Esch, Teamleider Claim Handling bij Eurocross Assistance

direct inloggen
Wachtwoord vergeten?
koppelingen
Koppelingen
maak gratis kennis met Factuurarchief
Een voorbeeld-Factuurarchief bekijken? Vraag een gratis demo-account aan.