Home » Support » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vragen die we vaker krijgen, hebben we voor u op een rijtje gezet om u nog sneller van dienst te zijn. Bekijk onze veelgestelde vragen.
Q: Is mijn facturatieprogramma geschikt voor Factuurarchief?
A: U kunt met Factuurarchief werken vanaf uw eigen gestandaardiseerde facturatieprogramma. Sommige systemen zijn rechtstreeks gekoppeld aan Factuurarchief. Het aantal systemen met zo’n koppeling neemt nog steeds toe.

Geen rechtstreekse koppeling?

Werkt u met een facturatieprogramma dat nog geen rechtstreekse koppeling met Factuurarchief heeft? Door een gratis plug-in kan Factuurarchief aangemaakte facturen direct inlezen vanaf uw financiële programma. Het verandert niets aan het systeem, het leest de gegevens alleen in.

Bekijk welke koppelingen er al zijn en vraag kostenloos een nieuwe aan

Q: Als wat voor soort bestand kan ik mijn facturen versturen?
A: Onze server bezorgt uw factuur in elk gewenst formaat; bijvoorbeeld PDF, XML of JPG. Welk facturatieprogramma u of uw klant ook gebruikt.

Bekijk enkele voorbeeldfacturen

Q: Hoe veilig is Factuurarchief?
A: Uw gegevens verstuurt en archiveert u volkomen veilig via Factuurarchief. Terwijl u zelf onbeperkt en gemakkelijk toegang hebt tot uw facturen. Dat spreekt voor zich.

Lees meer over veiligheid bij Factuurarchief

Q: Moet ik mijn papieren archief nog bewaren?
A: Factuurarchief bewaart al uw facturen 10 jaar in het digitale archief. Het is daarom niet nodig om uw facturen op papier te bewaren.
Q: Kan ik mijn facturen ook met de post blijven versturen?
A: Factuurarchief verzendt uw facturen automatisch per e-mail. Verzending per traditionele post kunt u desgewenst handmatig doen.
Q: Hoe lang blijven mijn facturen bewaard in Factuurarchief?
A: Factuurarchief bewaart al uw facturen 10 jaar in het digitale archief. Het is daarom niet nodig om uw facturen op papier te bewaren.
Q: Hoe draagt Factuurarchief bij aan een beter milieu?
A: Factuurarchief is een zeer duurzaam alternatief voor het verzenden van facturen via traditionele post. Enkele voorbeelden:
  • minder gebruik van printer en toner
  • minder gebruik van papier
  • minder gebruik van enveloppen
  • minder autokilometers voor bezorging
Q: Ik ben mijn inlogcode kwijt. Wat nu?
A: U kunt een nieuwe inlogcode en/of wachtwoord aanvragen via het venster op het inlogscherm. Ook kunt u hier uw wachtwoord desgewenst wijzigen.

U kunt ook contact opnemen met onze helpdesk

Q: Hoe weet ik of mijn klant mijn factuur via Factuurarchief heeft ontvangen?
A: Zodra u uw factuur verstuurt, verschijnt deze in de mailbox van uw klant en tegelijkertijd in uw digitale archief. U weet dus dat uw klant de factuur heeft ontvangen als u de factuur in het archief vindt.
Q: Hoe kan mijn klant zijn facturen bekijken in Factuurarchief?
A: Ontvangt uw klant voor het eerst een factuur via Factuurarchief? Dan ontvangt hij tegelijkertijd een welkomstbericht in zijn mailbox. Hierin leggen we uw klant precies uit hoe hij kan inloggen in zijn archief. Uiteraard krijgt hij dan ook een inlogcode en wachtwoord.
Q: Moet mijn klant betalen voor Factuurarchief?
A: Nee, uw klant heeft gratis de beschikking over het digitale archief. Ook aan het ontvangen van de digitale facturen zijn geen kosten verbonden.
Q: Welke facturen ziet mijn klant in Factuurarchief?
A: Uw klant ziet alleen facturen die aan hem zijn gericht. Facturen aan uw andere klanten zijn standaard afgeschermd.
direct inloggen
Wachtwoord vergeten?
koppelingen
Koppelingen
maak gratis kennis met Factuurarchief
Een voorbeeld-Factuurarchief bekijken? Vraag een gratis demo-account aan.